13 Kasım 2015 Cuma

Zeliha Eren - Kuzey Masalı Kitap Yorumu



Herkese merhaba. Nasılsınız. Ben çok iyiyim. Vizelerim bitti. Tüyap'tan bir sürü kitap aldım. Yarın da imza günleri için Tüyap'a gideceğim. Ben herkes gibi bloggerlarla tanışmadım. Bunun sebebi benim olağanüstü çekingenliğim. Neyse geçelim bunları. 
Ben Kuzey Masalı'nı Tüyap'tan aldım ve eve gelir gelmez dayanamayıp başladım. Kitabın her şeyi çok güzel. Kapağındaki model hariç.. Sevmiyorum model görmeyi. Ben zaten onlara çok dikkat etmiyorum ve kendi kafamda canlandırdığım gibi düşünüyorum ama yine de beni rahatsız ediyor kapaktaki modeller. Hele de bu kadar netse. Ama kitabın içinin güzelliği bunu görmezden gelmemi kolaylaştırıyor.
Konusu kısaca Masal'ın (Sakar, Komik, Şapşal) uçakta Kuzey'in (Sert, Sinirli, Sinirli) kafasına valizleri devirip şans eseri pembe bir sütyenin Kuzey'in kafasında kalması ile başlıyor. Burada Kuzey, Kuzey'in siniri ve Zack ile tanışıyoruz. Zack Kuzey'in arkadaşı. Her neyse Masal bu olayı atlatıyor ama tesadüf mü dersiniz bilemem bir şekilde arkadaşının ona yanlış koordinatlar göndermesi ile yine Kuzey'in kucağına düşüyor. Görmemesi gereken bir şeyi gördüğü için Masal BİS'te (Bilişim İstihbarat Teşkilatı) kalmak zorunda ve ondan sorumlu olan kişi de Kuzey. Bu arada Jane ile tanışıyoruz. Jane BİS'in en üst teknoloji ile geliştirdiği bir robot. Kuzey ve Masal sürekli birbirlerini yerken Masal ve Jane iyi arkadaş olmaya başlıyorlar. Alex, Kagava, Mert vb. karakterleri anlatmıyorum çünkü çok uzun olur. Ama Alex'i inanılmaz sevdim. Söylemeden geçemedim. :) Masal da Bilişim okumuş ve ortada olan bir çanta var. Bu çantanın şifresi daha  önce hiç görmedikleri bir şekilde tasarlanmış ve BİS bununla uğraşıyor. Aynı zamanda gelişen bir çok olay var. Kuzey ve Masal'ın arası sürekli bir açılıp bir kapanıyor. İşler bu şekilde karmaşıklaşıyor. Daha sonra sevgili yazar çat çat çat olayları çözüp kitabı bitiriyor ama siz de bitiyorsunuz.
Kitabı genel olarak çok beğendim. Bir Wattpad hikayesi olmasına rağmen hiç sıkmadan her sayfasını aynı heyecanla okutan fazlaca komik bir kitaptı. Masalın sakarlıklarına çok güldüm ve özellikle bunların tuhaf durmamasına bayıldım. Masal o kadar doğal bir şekilde sakarlık yapıyor ki. Yazar bu kısımları yazarken bence çok profesyonelce yazmış ve bize sanki bir film izliyormuşuz havasını vermiş.
Kuzey'in bu kadar sinirli olması evet biraz abartıydı ama onu da öyle kabul edelim bari ne yapalım. :)
İkinci kitap umarım bir an önce basılır. Seve seve alıp okurum. Gerçekten çok yetenekli bir yazar olduğunu düşünüyorum Zeliha Eren'in. İlk kitabı olmasına rağmen hiç amatörce bir şey yoktu. Bu kadar övgüden sonra bari gidip alıp kitabı. :) Gerçekten gönül rahatlığı ile tavsiye edeceğim bir kitap..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder