2 Nisan 2016 Cumartesi

Shani Petroff & Darci Manley - Kül Kitap Yorumu

 Photo from icinde.kitap.sakli

Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Ben oldukça iyiyim. Dün vizelerim bitti. Doğru düzgün kitap okuyamamanın acısını çıkarıyorum. Kül'ü bitirmişken daha olaylar aklımda tazeyken yorumunu yapmak istedim. 
Alırken kitapla ilgili hiç bir şey bilmiyordum. Sadece herkes çok beğenmişti. Bende de ister istemez bir beklenti oluştu. Beklentimi karşıladı mı? Evet. Eğer o yorumları okumadan kitabı okusaydım daha çok beğenir miydim? Kesinlikle evet. Ama yapacak bir şey yok. İster istemez okuyorsun sonuçta.

Neyse geçelim kitabımızın konusuna Kader sistemi ile yönetilen bir toplum var. Doğumda Kader Çıkarıcı adı verilen uzmanlar sisteme kaderleri ve kaderlerinin önem derecesine göre renkleri giriyorlar.

Kitap iki ana kadın karakter ağzından anlatılıyor. Biri Madden diğeri Dax. Madden kaderi geleceğin bakanı olan bir Mor. Yani en üst halkada. Dax ise kaderi olmayan bir Renksiz. Kül yani en alt tabakada. Aslında şöyle ki Küllerin de kaderi var. Renksizler altın altı gibi bir tabaka. 

Madden annesini küçükken kaybetmiş ve babası ise tamamen iş odaklı bir insan. Tek konuşabildiği ve kendini yakın gördüğü insan Nora. Nora bir Sarı. Sarılar daha çok hizmet etmek için varlar. Nora'da evin hizmetlisi sayılır. 

Dax ise oldukça farklı bir aile yapısına sahip. İki ağabeyi Mor ailesinin geri kalanı Sarı. Ailede iki Mor olduğu için sistem aileyi Kırmızı'lığa yükseltmiş. Ancak Dax renksiz olarak doğunca tekrar Sarı'ya gönderilmişler. Yani karma bir aile yapısı var. Dax Renksiz olduğu için annesinin ona karşı olan davranışlarına çok kızdım. Ama ağabeyleri Aldan ve Link muhteşemlerdi.
Madden Dax'ın ağabeyi Link ile bir zamanlar sevgili olduğu için tanışıyorlar. İkisi de birbirinden pek hoşlanmıyor. 

Aldan'ın kaderi Şampiyona birincisi olmak. Dediğim gibi sistem zaten belli yani yarışın sonucunu biliyorlar. Sadece izlemeye gidiyorlar ve Aldan'ın yapacağı hareketler yarışa heyecan katıyor. Kimse Kaderi bozmaya cesaret edemiyor. Kader Bozucular Temizleyiciler tarafından anında idam ediliyor. Daha fazlasını anlatamam. Heyecanının kaçmasını istemiyorum. 

Ben kitabı çok beğendim. Asıl karakterler olsun, yan karakterler olsun. Asıl iki karakterin saf, sümsük olmamasını çok sevdim. Gerçekten güçlü ve hırslı karakterler. Aynı zamanda akıllılarda. Başka ne söyleyebilirim bilmiyorum. Tavsiye ederim. Beğeneceğinizi düşünüyorum. :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder