4 Haziran 2016 Cumartesi

Rainbow Rowell - Fangirl Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bugün sizinle yeni çıkan ve oldukça popüler olan bir kitabın yorumunu paylaşacağım. Bu kitap Fangirl. Yurtdışında çok sevilen ve oldukça olumlu yorumlar alan bu kitap yakın zamanda ülkemizde çıktı ve büyük bir merak konusu oldu. Benim kitapla ilgili genel değerlendirmem ise şöyle.. Ben yazarın Eleanor&Park kitabını okumuş ve beğenmemiştim. Başları çok iyi olmasına rağmen ortadan sonra yazarın işi saçma sapan bir noktaya getirmesi kitabın benim beklentimin çok çok aşağısında kalmasına sebep olmuştu. Fangirl hakkında ise çok fazla olumlu yorum duymama rağmen yazarın tarzından dolayı biraz önyargılı ve düşük beklenti ile başlamıştım. Ben kitaba 4,5 yıldız verdim. Bunun sebeplerini konudan sonra açıklayacağım. 


Konusu Cath adında Simon Snow serisi hakkında hayran kurgusu yazan bir kızın üniversiteye başlaması ve ikiz kardeşinden ayrı yaşamaya başlamasıyla birlikte değişen hayatı. Kitap Cath'in yurdundaki odasına girişi ile başlıyor. Odasında Levi adlı bir çocukla karşılaşıyor ilk olarak. Oda arkadaşı Reagan'ın erkek arakadaşı olan bu çocuk sürekli olarak odalarında takılmaya başlıyor. Asosyal ve kesinlikle paranoyak kızımız ise kendisini bütün çevresinden soyutlayıp sadece Büyü Dünyası'na kapılmak ve hiçkimse ile kesinlikle etkileşim kurmamak istiyor.Biz kitap boyunca Cath'in bir yandan yaşadığı sıkıntıları bir yandan ise kendini bulma çabasını okuyoruz. Konu genel hatlarıyla bu şekilde. 

Gelelim yorumuma. Önce kitaptan neden yarım puan kırdığımın sebeplerini açıklamak istiyorum. Birincisi Simon Snow serisi bölümler arasında kesitler halinde verilmişti ve ben başta hikaye ile ilgili olacak bir yerde birbirine bağlanacak yada paralel gidecek desem de öyle bir şey olmadı. Bölüm aralarında bu kısımları okumak beni biraz sıktı. Bir de ana karakterimiz Cath ile Levi arasında daha güçlü bir ilişki beklerdim. Bu biraz eksiklik hissetmeme sebep oldu. Yarım puan kırmamın sebepleri bunlardı. Beğendiğim noktalara gelirsek.. Kitap çok akıcı ve gerçekçiydi. Gerek aile içinde yaşanan sorunlar gerek tanımadığı bir ortama giren Cath'in yaşadığı şeyler gerçekten gerçeği yansıtıyordu. Bunun haricinde karakterler mükemmel değildi ve bunu çok sevdim. Cath ve Wren arasındaki ikiz kardeşlik bağını sevdim. Ama sanki yeterince hissedemedim gibi oldu o bağı. Yine de araları bozuk olduğu zaman saçma sapan triplere girmeyip acil bir durumda hemen birbirlerinin yanında olmaları ve Wren her ne kadar hikayede daha sevmediğimiz bir karakter gibi gözükse de bir şekilde iyi kalpliliğini göstermesi ve kendini bize ve kardeşine affettirmesi hoştu.

Bu yazarın hikaye sonu bağlayamamak gibi bir sorunu var bence. Çünkü gerek Eleanor&Park gerekse Fangirl'de sonlar çok eksik oluyor. Ben Cath ve Levi'li bir son isterdim. Yazar Simon ve Baz'lı bir son yazmış. Neyse genel olarak beğendiğim ve tavsiye ettiğim bir kitap. Ancak kitabın puntosu o kadar küçük ki okurken kör olma ihtimaliniz var. Uyarmadan geçmeyeyim dedim. Benim yorumum bu kadar. Okuduğunuz için teşekkürler. Sonraki yorumlarda görüşmek üzere :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder